Contentstrategie voor de Nathan Group

  • Organisatie: Nathan Group
  • Branche: Duurzame klimaattechniek
  • Opdracht: Vergroten van online zichtbaarheid en merkversterking via contentmarketing

De uitdaging

Nathan Group is dé specialist in duurzame oplossingen voor verwarmen, koelen en warm tapwaterbereiding. Als importeur van onder andere Alpha Innotec warmtepompen en Uponor leidingsystemen richt het bedrijf zich op installateurs in de Benelux. Al jarenlang gaf Nathan het magazine Enervision uit om vakkennis te delen, maar deze waardevolle content werd uitsluitend offline verspreid. De uitdaging: breng die kennis ook online tot leven, geef de merken meer zichtbaarheid en verstevig de positie van Nathan als dé kennispartner voor installatiebedrijven.

 

Onze aanpak

Een digitale strategie waarbij content uit Enervision een tweede leven kreeg op de vernieuwde website van Nathan. In plaats van losse nieuwsartikelen werd gekozen voor doordachte contentrubrieken waarin totaaloplossingen centraal staan. Elke publicatie verweeft technische verdieping met klantgerichte oplossingen en biedt subtiele merkpositionering voor Alpha Innotec en Uponor.

 

 

Het resultaat

Sterke merkexposure: De merken kregen via storytelling en thematische content structurele aandacht.
Groei in online bereik: Bezoekers vinden nu eenvoudiger de juiste oplossingen én achterliggende techniek.
Versterkte marktpositie: Nathan wordt nadrukkelijker gezien als kennispartner en innovator in de branche.

 

Waarom dit inspireert

Voor MKB-bedrijven die willen groeien in online zichtbaarheid toont deze case hoe je bestaande content strategisch kunt hergebruiken. Niet met losse updates, maar via een visiegedreven contentstructuur die merk, expertise en doelgroep naadloos samenbrengt.

 

Bekijk ook www.nathan.nl
@Websiteontwikkeling i.s.m. Logizs

0